February 18, 2019

® = Rindu : Mencari Fiqah



Ini bukan novel, ini bukan cerpen, ini bukan fiksyen..

Ini, di sini, dengan medium ini, saya aka jat mencari dia yang dikenali dengan panggilan fiqah. A long-lost adik. Contact number pun dah tak ada. Saya tak tahu cara macam mana lagi untuk mencari dia.

Fiqah yang saya kenal thru internet, pada zaman internet dengan connection line yang sangat bising and annoying. Di rumah saya. Rumah others maybe sudah maju.

Perkenalan dari sebuah laman sembang maya membawa kepada hubungan silaturrahim di alam realiti. Kita berjaya bersua muka akhirnya. Dua kali sahaja. Yang pertama di PWTC. Yang terakhir di rumah saya. On my wedding day, 5 years ago. Pertemuan yang singkat dan terburu-buru. Semuanya sekelip mata dan sepantas kilat. I haven't got the chance to greet both you and mom properly that day.

Akak rasa sangat ralat tau fiqah. Sampai sekarang teringat-ingat.

Nik Norafiqah the name is. If I'm not mistaken. So truly sorry if I got it wrong. My bad... Dik, honestly, I've been thinking of you, every day, ever since I continued writing.

How are you?
Where are you? Abroad or here, for good?
What are you doing now?
Single or taken?
How about your family?
How many nieces and nephews?

Just so you know, I really missed your sweet and soft voice, chit chatting and storytelling like there's no tomorrow... sharing everything. You're my inspiration, you know..

Ugh. Words cannot tell. You know when you miss someone badly, it really hurts inside. There's only one thing for sure I'm not going to miss, praying for you. And me. For us. HE knows the best, right.


If you happen to read this, please drop me a message, sis.
Uhibbuki fillah. Abadan abada.










2 comments:

  1. Akakkkkkkkkk
    Assalamualaikum. Fiqah ni. Rindunya akakkkkk. Macam mana nak contact akak.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam wbt... Sob sob sobbbbb 😭😭
    Sgt terharu after so many yearssssssss..
    Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah...🤲🏻
    Reunite, finally..😊

    ReplyDelete